آمار مطالب

کل مطالب : 121
کل نظرات : 28

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 6
باردید دیروز : 34
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 112
بازدید سال : 1543
بازدید کلی : 41442

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دیاریم بناب و آدرس bonabmath.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : یوسف
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1392
نظرات

ali asghar rahimzadeh poor bonab (23) ali asghar rahimzadeh poor bonab (22) ali asghar rahimzadeh poor bonab (19) ali asghar rahimzadeh poor bonab (16) ali asghar rahimzadeh poor bonab (15) ali asghar rahimzadeh poor bonab (12) ali asghar rahimzadeh poor bonab (9) ali asghar rahimzadeh poor bonab (1) ali asghar rahimzadeh poor bonab (2) ali asghar rahimzadeh poor bonab (4) ali asghar rahimzadeh poor bonab (5) ali asghar rahimzadeh poor bonab (8)

Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 900
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یوسف
تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1392
نظرات

02

Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 855
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یوسف
تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1392
نظرات

سال پیش در چنین روزی مصوبه هیات وزیران با امضای مرحوم “حسن حبیبی” معاون اول رئیس جمهور وقت برای شهرستان شدن بناب منتشر شد تا ۱۳۶۸/۹/۱۱ به یادماندنی ترین روز بنابی ها باشد روزی که همشهریان نتیجه هم دلی خود و مسئولانشان را به خوبی درک کردند…
bonab (3)

بناب که از همان روزهای آغاز تقسیمات کشوری علی رغم تلاش های فراوان “دکتر علی فرهی” برای شهرستان شدن ناکام مانده بود بالاخره بعد از سال ها با هم دلی مسئولین وقت و همراهی مردم و علی الخصوص تلاش های شبانه روزی “پروفسور صدیقی بنابی” نماینده وقت بناب و ملکان در مجلس شورای اسلامی این آرزوی دیرینه اهالی منطقه به ثمر نشست.

تا این که خبر شهرستان شدن بناب را مطبوعات محلی نیز پوشش خبری دادند.

bonab (2)

هفته نامه “اوحدی” در شماره ۲۱۷ خود به مورخه  ۶۸/۹/۲۰ خبر شهرستان شدن بناب را تیتر اول خود انتخاب کرد و با درج مستندات و مکاتبات انجام گرفته موجی از شادی را بین اهالی به ارمغان آورد.

این نشریه علاوه بر اختصاص دادن تیتر اصلی خود به این مطلب ، توضیحاتی نیز در صفحه نخست نگاشته  و  ادامه مطلب را در صفحه ۴ همان شماره ، تحت عنوان “بقیه بناب شهرستان شد” درج کرد که تا مدتی این اصطلاح بر سر زبان اهالی شادمان منطقه افتاد!!

bonab (1)

بعد از این موفقیت بنابی ها جشن های گسترده ای را در شهرستان برگزار کردند که در ادامه نمونه ای از تصاویر استقبال از “پروفسور صدیقی” و سخنرانی ایشان در مصلی اعظم بعد از این موفقیت قابل مشاهده است.

453072_3hCDcSt6 453072_07CyAhU4

منبع تصاویر نشریه “اوحدی” ، آرشیو سایت بوده ولی منبع دو تصویر انتهایی  وبلاگ “بناب آزاد” می باشد.

Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 1059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یوسف
تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392
نظرات

 شهرستان بناب  

شهرستان بناب در دامنه کوه سهند و در جلگه‌ای حاصل خیز واقع شده‌است. این شهرستان از سمت شمال به شهرستان عجب شیر، از سمت جنوب به شهرستان ملکان، از سمت شرق به دامنه کوه سهند و از سمت غرب به دریاچه ارومیه محدود شده‌است.

حوزه علمیه بناب با داشتن اساتیدی فاضل و علمایی ربانی نقش عمد ای در فرهنگ شهرستان و استان داشته و از حوزه های علمیه مشهور کشور بشمار می آید. از اساتید این حوزه می توان به آیت الله عبدالمجید باقری بنابی، حجت السلام مصطفی باقری بنابی، حجت السلام ناصر اصغری و حجت السلام عباسیان نام برد.

مشاهیر بناب

مرحوم حاج علی قاضی ملقب به سیف العلما اول

مرحوم علی اصغر خان سیف العلما نواده مرحوم سیف العلما اول

مرحوم محمدعلی سیف ملقب به فخرالعلما فرزند مرحوم حاج علی اصغر سیف العلما و شهردار بناب


آیت‌الله حاج شیخ مجید باقری بنابی: ایشان یکی از علمای مشهور در آذربایجان و از مخلصان درگاه الهی و در حال حاضر مدیریت حوزه علمیه ولیعصر(عج) شهرستان بناب را برعهده دارند.برادران ایشان نیز از مشاهیر استان هستند . حجت السلام اصغری نیز از اساتید حوزه علمیه ولیعصر(عج) نیز از مشاهیر بنام بناب بشمار می آیند.

دانشگاههای بناب

مجتمع آموزش عالی بناب و دانشگاه آزاد اسلامی و 5 دانشگاه پیام نور بناب با داشتن حدود 19 هزار دانشجو این شهرستان را به عنوان یکی از شهرههای دانشگاههی شمالغرب کشور شناسانده است.

حمل و نقل بناب

بناب با دارا بودن موقعیت استراتژیک در راه مواصلاتی استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان قرار دارد. این شهرستان همچنین دارای فرودگاه سهند و قطار است.

Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 1069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : یوسف
تاریخ : یک شنبه 10 آذر 1392
نظرات

پروفسور صدیقی بنابی موفق به طراحی لیزری جهت تبدیل گاز متان به گاز سنگین شد + دانلود فیلم مصاحبه پروفسور با بخش خبری شبکه ۴

 پروفسور رسول صدیقی بنابی استاد فیزیک دانشگاه صنعتی شریف تهران به همراه تیمی از دانشجویان خود در مقطع دکترا توانستند برای اولین بار لیزری جهت تبدیل گاز متان به گاز سنگین طراحی کنند که بناب نیوز این موفقیت بزرگ را خدمت ایشان و همشهریان عزیز تبریک عرض می کند.

لازم به ذکر است پروفسور صدیقی روز دوشنبه مورخه۹۲/۹/۴ مصاحبه ای با بخش گفت و گوی  خبری ساعت ۲۰ شبکه ۴ در خصوص موفقیت تیم شان  داشتند که کاربران محترم می توانند این فیلم را از اینـــــــجا دانلود نمایند.
1385402784_elmi-1

Ad
تعداد بازدید از این مطلب: 1085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بناب شهری است در آذربایجان شرقی. درست است بناب از نظر وسعت یکی مانده به آخر در استان است ولی تمدن بزرگی را در حود جای داده است زمانی که در میاندوآب چند خانوار زندگی می کردند جمعیت بناب به1000نفر هم می رسید.داشتن مردم خوب ودلیر ومسولان کارگشته باعث پیشرفت این شهرستان شد . این شهرستان هم دانشگاه دولتی دارد وهم فرودگاهی بنام سهند را در خود جای داده استوهم پیست اتومبیل رانی موتور سواری واسب دوانی دارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود